תרופות רגילות מול תרופות סבתא לשלשול

למרות ששלשול בדרך כלל חולף מעצמו תוך יומיים עד שלושה, כמה תרופות יכולות לעזור לך לקבל צואה קשה יותר מהר יותר. הנה כמה שיטות שבהן מבוגרים יכולים להשתמש כדי להקל במהירות על שלשולים. במקרים מסוימים, הפסקת שלשול כוללת גם הימנעות ממזונות שעלולים לגרום לקלקולי קיבה. התאמות תזונתיות מסוימות יכולות לסייע בהקלה על התקפי שלשול חריפים ולהפחית את הסיכון לסיבוכים נוספים.

שלשול עשוי להיות סימן לחוסר איזון בין חיידקים טובים ורעים במעיים

עצירת השלשול במצב זה יכולה למעשה להחמיר את מצבך. אם חיידקים או טפילים גורמים לשלשול, אין ליטול תרופות נגד שלשולים. תרופות נגד שלשולים יש אנשים שחושבים ששלשול הוא רק גירוי קל ומאפשרים לו להתפתח באופן טבעי, במיוחד בגלל שחלק מהתקופות נמשכות פחות מ-24 שעות.

מי אורז לא רק מספקים לגוף נוזלים למניעת התייבשות

אלא הם יכולים גם לקצר את משך השלשול. אם לילדך יש שלשולים חמורים או תסמיני התייבשות, ייתכן שהוא יזדקק אפילו ליותר פדיאליטיס. חלק מהילדים עם הקאות ושלשולים יכולים לסבול רק כמויות קטנות (לדוגמה, כפית אחת כל 5 דקות) של פדיאיטיס. במקרה זה, נטילת תרופה נגד שלשול עשויה להפחית או להעלים צואה רופפת לאחר המנה הראשונה.
כדי לקרוא עוד מידע בנושא של תרופות סבתא לשלשול ותרופות רגילות מול תרופות סבתא לשלשול כדאי לגשת לאתר trufotsavta.co.il

שוחח עם הרופא שלך על תופעות לוואי אפשריות ובקש תחליף אם התרופה גורמת לבחילות

שלשולים, עצירות או בעיות אחרות. אם אתה נוטל אחת מהתרופות הללו, שוחח עם הרופא או הרוקח. אם אדם אהוב נוטל מספר מרשמים, תרופות ללא מרשם ו/או תוספי מזון מדי יום, חשוב לשים לב לתופעות לוואי מדאיגות.

ייתכן שיידרשו מרשמים מרובים לטיפול במצב כרוני בודד

אך עבור מבוגרים, שלעתים קרובות יש להם מספר מצבים, משטרי הטיפול יכולים להיות מורכבים מאוד. כדי להחמיר את המצב, ייתכן שרופאים לא יהיו מודעים לכל התרופות שהמטופלים שלהם נוטלים. אם אתה עוזר לאדם מבוגר עם טיפול רפואי ורפואה, סביר להניח שאדם זה נוטל לפחות כמה, אם לא כמה, תרופות מרשם.

בעוד שכל התרופות עלולות לגרום לתופעות לוואי

ידוע שחלק מהתרופות הנפוצות פוגעות בחשיבה ובאיזון אצל אנשים מבוגרים. מאמר זה מדגיש עשר מהתרופות הנפוצות ביותר שניתן לעיתים קרובות לבטל או לקצר. כדי לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי התרופות שלך ולהפחית את הסבירות לשימוש יתר ותגובות תרופות חמורות, קרן הבריאות הגריאטרית של אמריקה ממליצה לאנשים מבוגרים להשתמש בזהירות בסוגי התרופות הבאים, כולל אלו שניתן להשיג ללא מרשם רופא (ללא מרשם).

אתה יכול גם לראות עשר תרופות לקשישים שיש להימנע או להשתמש בהם בזהירות

שנכתבו על ידי האגודה הגריאטרית האמריקאית. למרות שניתן להמליץ למבוגרים על תרופות כגון Imodium ו-Kaopectate, אסור להשתמש בתרופות אלו בילדים ואף עלולות להיות מסוכנות. ככלל, רוב המומחים מייעצים להורים לא לתת לילדיהם תרופות נגד שלשולים נגד שלשולים.

לאנשים עם IBD בדרך כלל לא רושמים תרופות נגד שלשולים לטיפול בשלשולים לא מסובכים מכיוון שתרופות מסוג זה עשויות שלא לעבוד

לשלשולים לא פשוטים שמתפוגגים מעצמו, לרוב מספיקות תרופות ביתיות או תרופות ללא מרשם. לפעמים רופאים ממליצים על תרופות ללא מרשם לטיפול בבריחת שתן בצואה, במיוחד אם היא נגרמת מעצירות או שלשולים.

ניתן לטפל בבריחת שתן קלה בבית

בעוד שבריחת שתן חמורה יותר יכולה להיעזר על ידי אימוני ביופידבק, תרופות מרשם או ניתוח. עצירות מתמשכת לאורך זמן עלולה להוביל להיווצרות יציאות. המצב יכול לנוע בין צואה רופפת לסירוגין ועד לאובדן מוחלט של שליטה במעיים.

סימן רציני לשלשול ממושך אצל מבוגרים הוא התייבשות, שעלולה להיות מסוכנת אם האדם אינו מקבל טיפול רפואי או ריקון. קשישים אינם רגישים יותר לשלשולים מאחרים, אך לעיתים יכולים לפנות לטיפול רפואי כאשר הם סובלים מכך.

קשישים עלולים נפלו או סבלו ממצב רפואי שהגביל את הניידות או המהירות שלהם

טיפול תרופתי, חוסר מעש ואפילו חומרה יכולים כולם להשפיע ולתרום לבעיות עיכול ככל שמתבגרים. תלוי אילו תרופות נשכחות, זה יכול לגרום להשלכות בריאותיות חמורות אצל אנשים מבוגרים.

אפילו עם כיסוי תרופות מרשם של Medicare Part D, עלויות התרופה החודשיות יכולות להיות גבוהות. עד כמה שהעלויות של שירותי הבריאות בארצות הברית שערורייתיות, זה כלום בהשוואה לתוספת על תרופות מרשם מסוימות.

GoodRx

שעוקבת אחר מחירי תרופות מרשם, ערכה רשימה של היקרים ביותר בשוק. המחירים המוצגים הם עבור אספקה של 30 יום ואינם כוללים ביטוח או קופוני הנחה. להלן 20 התרופות היקרות ביותר בארה"ב בהתבסס על מחיר מחירון – המחיר שיצרן גובה את המחיר הרשמי של תרופה. כאן נסתכל על התרופות היקרות ביותר שמטופלים יכולים לקבל מבית מרקחת ולקחת בעצמם.

ניתן לקנות תרופות ללא מרשם ללא מרשם. זה חל לא רק על מרשמים, אלא גם על תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה שהמטופלים משתמשים בהם לעתים קרובות על בסיס הצורך מבלי ליידע את הרופאים.

רוב האנשים המבוגרים רואים יותר רופאים

ואשפוז יכול להוביל לשינויים נוספים ברשימת התרופות. למרבה הצער, הדבר מונע מרוקחים לאסוף מידע מקיף על כל התרופות שמטופל נוטל ולזהות תופעות לוואי אפשריות ואינטראקציות שליליות בין תרופתיות. שגיאות תרופתיות נוטות יותר עם משטרי טיפול מורכבים ואף עלולות להיות מסוכנות. זה גם יכול לגרום לאנשים להחמיץ תרופות מסוימות או לא לרשום תרופות יקרות יותר (כגון משאפים).

למרות שזה אולי לא נשמע כמו דבר רע

נטילת יותר מדי תרופות עלולה להוביל לאינטראקציות תרופתיות שעלולות להיות מסוכנות ומשמעות הדבר היא שתופעות לוואי שונות נחשפות בו-זמנית. מכיוון שאנשים מבוגרים עושים מטבוליזם של תרופות בדרכים שונות, ההשפעות המשולבות של תרופות רבות עשויות להזיק במיוחד. נטילת תרופות מסוימות עם תרופות נגד שלשולים עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

 

תוכן עניינים

עוד באתר:

בריאות בלוטת התריס אצל נשים

בריאות בלוטת התריס היא בעיה שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, כאשר מצבים כמו תת פעילות של בלוטת התריס והיפר-תירואידיזם שכיחים יותר באוכלוסיית הנשים. פוסט

לקריאה »

7xl poker

7xl Poker, פלטפורמת הפוקר המקוון המובילה בישראל, עושה צעדים משמעותיים בסצנת הפוקר הבינלאומית. מאמר זה מתעמק בסיפור ההצלחה של 7xl Poker, התכונות הייחודיות שלו, וההשפעה

לקריאה »
דילוג לתוכן