מה זה הדברה ביולוגית?

כשהייתי צעיר נתקלתי בקביעות במאמרים שדגלו בשימוש בחומרי הדברה ובצורך להימנע משימוש בהדברה כימית. טרחתי לקרוא על ההדברה הכימית המשמשת בגידול אגוזים לגידול קשיו לשם הדברת חרקים. למרות שזה אינו מוצר ביתי נפוץ במדינות מסוימות, זרעי נים ושמן מהזרעים משמשים לייצור הדברה טבעית ההורגת חרקים רבים כגון כנימות, עש, זבובים ומזיקים אחרים.

חומרי הדברה ביוכימיים משמשים

כדי לאפשר לחרקים להפריע לפרומונים של מין בזיווג ובכך לשלוט על אוכלוסיות חרקים. חומרי הדברה ביולוגיים מסייעים במניעת התפתחות עמידות בפני הדברה, מכיוון שלעתים קרובות יש להם מנגנוני פעולה מורכבים (אופן הפעולה מתייחס לאופן שבו ההדברה פועלת כדי להרוג או להרתיע את המזיק), לא לוקח זמן רב עד שמזיקים מפתחים עמידות כלפיהם. בקיצור, ישנם שני יתרונות עיקריים לשימוש בחומרי הדברה ביו: מזעור ההשפעות הסביבתיות המזיקות של חומרי הדברה ושימוש בחומרי הדברה סלקטיביים שאינם פוגעים משמעותית בחרקים מועילים. בחרו חומר הדברה המושפל במהירות וודאו שהוא לא נסחף לצמחים אחרים בעת ביצוע הסירוס.

למרות שניתן ליישם את עקרונות הדברה הביולוגית על מגוון סוגים שונים של מזיקים

כמו חרקים, עופות, זוחלים ויונקים, דיון זה מוגבל לחרקים אחרים, המשמשים בעיקר כאויבים טבעיים. לא חסר חרקים שקונים חקלאים לצורך הדברת מזיקים, אך השיטות והחומרים הפעילים שונים בכל סוג של מזיק. אם יש צורך בהדברה בכדי להילחם בהתפרצות מזיקים, משתמשים בה באופן המשמר חרקים מועילים. הדברה ביולוגית מתקיימת, כמובן, וישנם חיידקים המוצעים למכירה כקוטלי מזיקים, כך שהם יכולים לשמש גם כנגד מגוון רחב של מזיקים, כולל מזיקים של צמחים, בעלי חיים, פטריות, חרקים ואפילו צמחים עצמם.

הדברה ביוריאלית כוללת בדרך כלל את הקטגוריות הבאות

המוגדרות בפירוט רב יותר בסעיף זה. סוגים אחרים של חומרי הדברה ביוכימיים יכולים לכלול הורמונים, אנזימים ותמציות צמחים ריחניות המושכות ולוכדות מזיקים מסוימים. דוגמאות לחומרי הדברה כימיים סינטטיים מיוחדים הם דיוקסין, כלורפיריפוס, ביספנול A, דיפתריה, טטרהידרוקאנבינול (THC) ודיאמבה, כמו גם כימיקלים אחרים.

אלה נמנים עם הקטגוריה של מוצרי הגנת הצומח – מוצרי הגנה משולבים המשולבים בצמח כסוכן מגן. הם סוג ההדברה הביולוגית הנפוץ ביותר בארצות הברית, אך לא היחיד.

חומרי הדברה ביולוגיים כוללים חומרי הדברה טבעיים וחומרי הדברה המיוצרים בצמח המכילים חומר גנטי נוסף או חומרי מגן המשולבים בצמח

חומרי הדברה ביולוגיים הם אלה העוקבים אחר הדפוס של מיקרואורגניזמים המופיעים באופן טבעי או מהונדס גנטית ו / או מיוצרים בצמחים.

חומר הדברה ביולוגי

הוא חומר שמקורו בחומרי הדברה ועשוי להיות תוצאה ישירה של שימוש בחומר הדברה שמקורו בהדברה ביולוגית. חומר הדברה ביולוגי הוא חומר הדברה שמקורו בהדברה ביולוגית כגון קוטל עשבים, קוטל פטריות או קוטל עשבים ו / או קוטל חרקים.

חומרי הדברה ביוכימיים מתחלקים לשיעורים פונקציונליים ביולוגיים שונים, כולל קוטלי עשבים, קוטלי פטריות וקוטלי חרקים, וכן חומרי הדברה ביולוגיים כגון קוטלי חרקים, קוטלי עשבים – קוטלי פטריות והדברה – קוטלי חרקים.

ההשפעה של חומרי הדברה על גוף האדם תלויה במספר גורמים

כולל כמות הכימיקלים המשמשים ומספר הפעמים בהן אדם נחשף להדברה. חומרי הדברה מסוימים נחשדים כגורמים לפגיעה במערכת העצבים ולסרטן, אך קשה להוכיח סופית כי כל חומר הדברה אחראי לכל מחלה אנושית. השפעתם של חומרי הדברה על אויבים טבעיים באוכלוסייה תלויה, למשל, באופן השימוש בהדברה ובאופן ומתי השימוש בה. חומרי הדברה ביוכימיים שונים מהדברה כימית קונבנציונאלית בתפקודם הביולוגי.

הרשות מכירה בכך שהדברה רבות המופיעות באופן טבעי עלולה להזיק לאורגניזמים אליהם הם מכוונים

אך אינה מתכוונת לכלול אותם כחומרי הדברה ביוכימיים. המחלקה למניעת זיהום על ידי ביו-הדברה (BPPD) מעריכה מוצרים לסיווג חומרי הדברה המצדיקים דרישות נתונים נמוכות יותר לביוכימיה וכדומה. הסמכה אורגנית היא השיטה הנפוצה ביותר לטעון טענות בדבר חומרי הדברה אורגניים. באתר NPIC רשומים שלושה סיווגים של חומרי הדברה ביולוגיים טבעיים.

חומרי הדברה מועילים לחברה מכיוון שהם עלולים להרוג מחלות פוטנציאליות – ולגרום לאורגניזמים. חומר הדברה ביולוגי מורשה המכיל נמטודות, חרקים או ארכנידים אינו יכול להשפיע על הסביבה בתחום היישום.

עם זאת

לשימוש יעיל בחומרי הדברה ביולוגיים, חשוב שיהיה לך ידע מקיף על הדברה. רוב האויבים הטבעיים פגיעים מאוד לחומרי הדברה, ובמקרים רבים שימוש לרעה בחומרי הדברה קונבנציונליים הביא להתפשטות מחלות כמו קדחת דנגי, כולרה, דיפתריה ומלריה. הדברה: הגברת המודעות וניהול ההדברה והצורך להפחית את השימוש בחומרי הדברה, שהוא אחד הנושאים החשובים ביותר בניהול מזיקים ומחלות בחקלאות.

תוכן עניינים

עוד באתר:

בריאות בלוטת התריס אצל נשים

בריאות בלוטת התריס היא בעיה שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, כאשר מצבים כמו תת פעילות של בלוטת התריס והיפר-תירואידיזם שכיחים יותר באוכלוסיית הנשים. פוסט

לקריאה »

7xl poker

7xl Poker, פלטפורמת הפוקר המקוון המובילה בישראל, עושה צעדים משמעותיים בסצנת הפוקר הבינלאומית. מאמר זה מתעמק בסיפור ההצלחה של 7xl Poker, התכונות הייחודיות שלו, וההשפעה

לקריאה »
דילוג לתוכן