מה הפרוצדורה של השתלות שיער

במאמר זה נבחן את אחוזי ההצלחה של השתלות שיער מסוגים שונים, משך הזמן שלהן ותופעות הלוואי האפשריות שלהן.

שסובלים מנשירת שיער בוחרים להשתלת שיער. השתלת שיער היא הליך בו מושתלים זקיקי שיער מאזור אחד של הראש (אזור התורם) לאחר (האזור הדק יותר) או לאזור המקבל.

במהלך השתלת שיער, מנתח מוציא זקיק מאזור שיער צפוף, כמו החלק האחורי של הראש, אליו הוא מכנה אזור התורם. לאחר הבראה וצמיחה לגודל מלא, הזקיקים שזה עתה גדלו מועברים לקרקפת התורמת, שם האזורים הדקים מגדילים את צפיפות השיער החדש.

בשיטת FUT של השתלת שיער

פס עור וזקיקי שיער נלקחים מאתר התורם לחלק האחורי של הראש שם השיער מלא ונוטה לנשירת שיער. תהליך זה נקרא השתלת שיער זקיק (FUT) והוא מבוצע בשתי דרכים: קצירת רצועות ועקירת יחידת זקיקים (FUS). בקצירת רצועות מסירים את העור כדי להשיג את צמיחת השיער הטובה ביותר מהצומח באזור הקירח, ואילו ב- FUS מסירים את ציציות השיער בשורשיהם מהצמחים ללא שיער. קציר רצועות הוא מה שמנתחים משתמשים בימינו. קציר הרצועות משאיר צלקת דקה על עור התורם ומבטיח החלמה תוך שבועיים. החילוץ של יחידת הזקיק יכול להתבצע בהגדרה אחת או יותר.

כאשר זה קורה

נוצרים חורים בודדים זעירים באתר התורם, בדרך כלל בחלק האחורי של הראש, שם השיער באופן טבעי מלא יותר ופחות רגיש לנשירת שיער. רצועת העור המכילה זקיקי שיער והקבוצה הקטנה של הרקמה המכילה את זקיק השיער מופרדים כדי להתכונן להשתלה. החלק של העור המכיל את הזקיקים מכסה חלק גדול מהכתם הקירח, אך העור עדיין שלם והשערות שצמחו בכתם הקירח אינן זקוקות חודשים על מנת לגדול מחדש.

קיימות טכניקות שונות להשתלות שיער, בהן העור נושא השיער מחלק מהקרקפת ומושתל לאזורים קרחים או דקים יותר בקרקפת או באזורים טראומטיים. במקרה של צמצום הקרקפת, התפתחות נוספת של ניתוח דש מתבצעת כחלופה או כתוספת להשתלת שיער.

נשירת שיער עשויה להיות כתוצאה מהתקרחות גברית תכופה

המכונה גם התקרחות אנדרוגנטית בקרקפת, דלקת או פגיעה בקרקפת. נשירת שיער אינה קבועה וניתנת להיפוך במקרים רבים. פציעות כמו כוויות, צרבות, פעולות או תאונות דרכים עלולות, עם זאת, להשאיר אזורים קבועים של נשירת שיער הניתנים להסתרה על ידי השתלת שיער. השתלות שיער מכוונות להחזיר את צמיחת השיער באזורים בקרקפת שצומחים רק במידה מוגבלת או בכלל לא. אחוזי ההצלחה של השתלות שיער יעילים מאוד, וההליך יכול להחזיר את צמיחת השיער בגורמים הרבים הבאים לאובדן שיער.

אחוז ההצלחה של השתלות שיער תלוי בגורמים רבים

כולל כישוריו וניסיונו של המנתח ועובי שיער התורם. על פי האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים (ASPS), השתלת שיער עלולה לגרום לשינוי צנוע בנפח השיער. עם זאת, כאשר נעשים מאמצים בלתי מוגבלים להחזיר את שיערו הטבעי של האדם, זה יכול להיות הישג יעיל יותר ממה שניתן להשיג במדע הרפואה.

במהלך השתלת שיער, מנתחים פלסטיים ורופאי עור מזיזים את השיער מאזורי הראש. הם מזיזים את השיער קדימה ומעלה מאחור ומצד הראש.

לאחר ניקוי הקרקפת

המנתח מורדם את האזור סביב הראש בעזרת מחט קטנה בהרדמה מקומית. בהשתלות שיער הנפוצות ביותר, דשי שיער מועברים מהקרקפת לעור, שיכולים להקיף מאות זקיקי שיער. השתלת שיער היא טכניקה כירורגית שבה מסירים זקיקי שיער מחלק בגוף (מה שנקרא אתר התורמים) לחלק קירח (או קירח חלקי) בגוף (מה שנקרא אתר המקבל) ). דש הקרקפת, המכיל מאות זקיקי שיער, מוקם לאחר מכן באזור נשירת השיער כדי להחליף את הקרקפת הקירחת. השתלות שיער המכילות זקיקי שיער עמידים לנשירת שיער בחלק האחורי של הראש מושתלים על הקרקפת הקירחת. השתלת שיער שונה מהשתלות עור בכך שתלים מכילים את האפידרמיס (דרמיס) המקיפים את זקיקי השיער, כך שניתן להשתיל שתלים זעירים רבים על רצועת עור אחת. השתלת שיער יכולה לשמש גם להחזרת ריסים, גבות, שפם, שערות שד וערווה שמתמלאות בצלקות הנגרמות כתוצאה מתאונות או פעולות כמו מתיחת פנים או השתלות שיער קודמות. השתלת יחידת זקיקים (FUT) היא השיטה המסורתית להשתלת שיער בה נשלפים רצועות שיער מהעור בגב או בצד הקרקפת.

טכניקת FUES של השתלת שיער פותחה

כדי להשיג תוצאות זהות ל- FUT, אך כדי לחסל חלק מהחסרונות. זקיקי שיער מוסרים מאתר התורם בחלק האחורי של הראש ומועברים ליצירת קו שיער מלא וטבעי. בניגוד ל- FET, שום פס רקמה לא מוסר מהראש, אך זקיקי שיער בודדים מוסרים מהקרקפת ומוחדרים לחתך קטן באתר הנמען.

 
למידע נוסף על השתלות שיער בחו"ל ומה הפרוצדורה של השתלות שיער נא לגלוש לאתר my-hair.co.il

תוכן עניינים

עוד באתר:

בריאות בלוטת התריס אצל נשים

בריאות בלוטת התריס היא בעיה שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, כאשר מצבים כמו תת פעילות של בלוטת התריס והיפר-תירואידיזם שכיחים יותר באוכלוסיית הנשים. פוסט

לקריאה »

7xl poker

7xl Poker, פלטפורמת הפוקר המקוון המובילה בישראל, עושה צעדים משמעותיים בסצנת הפוקר הבינלאומית. מאמר זה מתעמק בסיפור ההצלחה של 7xl Poker, התכונות הייחודיות שלו, וההשפעה

לקריאה »
דילוג לתוכן