מה ההבדל בין מרלו לקברנה

ענבים קטנים ועבי עור, הנובעים מהמתחם, מייצרים יינות עשירים וחלקים הפונים לטעמם של הייננים בבורדו, במיוחד בגדה השמאלית של בורדו, שם הוא מלך הענבים המכהן.

כמו זני ענבים רבים אחרים

מרלו הוא גם יליד אזור צרפת בורדו. יותר מ -60% מהענבים הגדלים בכרמים באזור הם מרלו, על פי Wine Insider. מרלו הוא אחד הזנים המעובדים ביותר בעולם, והאזור שיכלל את הענב כזן הענבים היחיד ליין, עם למעלה מ -100 תערובות של יין מרלו.

מרלו

הוא זן ענבים אדום המייצר צבע יין אדום בהיר יותר ממונית. ענבי המרלו עברו טיפוח מאז סוף המאה ה -17 והם הזן הצעיר ביותר במשפחת היין האדום. יינות מרלו משלבים אלמנטים ייחודיים של מתיקות, גמישות ותבלינים שאין כמותם לרוב זני הענבים האחרים ומזניקים אותם לפרופיל טעם ייחודי.

מבחינת הטעם, מרלו נוטה לטעום יותר פירותי ומתוק. הטאנינים שלו רכים יותר ממוניות ובעלי טעם פרי חזק יותר. בהתאם לאקלים בו מגדלים את ענבי המרלו, יתכנו תווי פרי שונים.

עבור שותי יין מנוסים

זה יכול להיות קשה לבחור את הבקבוק המושלם ולהבחין בין סוגים דומים, אך אם אתה מבין את ההבדלים הדקים, אתה יכול לקבל את ההחלטה הנכונה. מדובר ביינות אדומים שמחיריהם נעים בין לא יקר בגבעות לבין יקרים, אך כולם מגיעים מכרמים בצרפת. שני היינות, שיש להם קווי דמיון רבים, שונים מאוד: מרלו הגיע במאה ה -15 מאזור בורדו בצרפת והענבים המשמשים בשני היינות פורחים בתנאים שונים.

יש מגדלים בבורדו המייצרים 100 אחוז קברנה, בעוד שאחרים מערבבים אותו עם מרלו או קברנה פרנק כדי להעניק לו טעם מורכב יותר. ראשית, מעט היסטוריית יין כדי להבין את ההבדל בין מלבק, מרלו וקברנה.

קברנה סוביניון הוא היין האדום הפופולרי ביותר עם תכולת טאנין גבוהה יותר ממרלו, טעם חזק יותר וחך קשה יותר. הפופולריות הגואה וההצלחה הפרועה שלו בשוק הבינלאומי הפכו אותו ליין היקר ביותר, לפני מרלו ועמיתיו האדומים האחרים.

מרלו גם זולה יחסית

מה שהופך אותה לבחירה מצוינת בכל מה שקשור להגיש אותה בארוחות ערב או ללגום אותה לבד. כרמים רבים שותלים ומשתמשים בתערובות מרלו עם תפוקה נמוכה יותר של ענבים אחרים. היבול השני בגידול המהיר ביותר בעולם היין, מרלו תורם למיזוג כמה מהיינות היקרים בעולם.

מרלו נגיש למתחילים ואופציה זולה יותר למי שאוהב את הטעם של קברנה אך מנסה לחסוך כסף. יש לו טעם פירותי והוא הכי מתאים לטווח מחירים זה. הוא לא מתוק מדי ולא יבש מדי, מה שהופך אותו ליין אדום מבוא מושלם.

למרלו יש טעם רך יותר בזכות טעמו הפירותי, פחות טאנינים ופחות חומציות. בעוד ששני היינות יבשים, מרלו מאוזן וקל יותר לשתייה. קשה יותר לשתות גם למי שלא שותה יינות אדומים או מעדיף את הטעם החריף של יינות יבשים.

ענבי מרלו גדלים על חימר

גיר וקרקעות מעורבות בגדה הימנית של שפך ז'ירונה באזור בורדו. ענבי מרלו הם בעלי אחוז סוכר גבוה, אשר בשל בשלותם מוביל לתכולת אלכוהול פוטנציאלית גבוהה יותר מענבים אחרים. זה תורם ליינות הקברנה העשירים והמלאים של המרלו.

אם משווים בין פינו נואר לקברנה סוביניון, נראה שזה האחרון יבש יותר ממבט ראשון, וזאת מכיוון שענביו טאניים יותר. עם זאת, אם יש פער במתיקות היין בהשוואה למרלו, תוכלו להיות בטוחים כי כל שלושת היינות יכולים להיחשב ליינות יבשים.

נראה שמרלו הוא המתוק מבין שלושת היינות – הוא חסר טאנינים חזקים של קברנה סוביניון והאדמיות של פינו נואר – ויש בו מעט מאוד סוכר שנותר. מרלו הוא כיום היין האדום הפופולרי ביותר, אך הוא לא פופולרי כמו לפני כמה עשורים.

קברנה סוביניון ומרלו הם שני היינות האדומים הפופולאריים והמבוססים ביותר. הם כה פופולריים, שעם 840,000 דונם קברנה סוביניון ו -657,300 דונם מרלו, הם נמנים עם זני הענבים המעובדים ביותר.
כדי לראות פרטים נוספים על מה ההבדל בין מרלו לקברנה ניתן לגשת לאתר hermitageonline.co.il

הם שלושה מהיינות האדומים הפופולאריים ביותר בשוק

אך יש להם הבדלים שונים. אלה שני היינות האדומים הפופולאריים ביותר באמריקה, אך אנשים רבים אינם יודעים מה הופך אותם לשונים וייחודיים כל כך. אם אתה מעדיף את האחר, אנחנו כאן כדי לעזור לך. כמובן ששניהם מעולים לאוכל ולבשר, אך לכל אחד מאפיינים משלו, ומאפיינים אלו הם שהופכים אותם לתערובת מושלמת, שנוצרת מכך שבורדו מיוצרת ומשולבת בצורה טעימה.

שניהם ענבים אדומים

אך היינות שלהם עשויים אחרת ויש להם אישיות שונה. שני זנים של יין מגדלים ברחבי העולם, מאזורי נאפה וסונומה בקליפורניה ועד דרום אוסטרליה ועוד. זן הענבים המפתיע ביותר שקברנה פרנק חולקת כענב האם שלו הוא מרלו.

זה מיוחס לצבע הבהיר שלו ולמוניטין שלו כיין יין מתאבן. מונית היא תערובת מובילה של טאנינים עם יותר אחיזה, תווי פרי שחור ופלפל. מומחי יין יודעים שזה לא נדיר שיש תא נהג קל יותר מאשר מרלו כהה יותר.

נאמר שהשם מרלו נגזר ממילה צרפתית שמשמעותה ציפור שחורה צעירה

האחות האמצעית של מרלו נולדה בשנת 1784 בבורדו והתווית הרשמית ליין העשוי מענבי מרלו היא מרלאו, על שם השחור ציפור (מרלאו), שאוהבת לשבת על הגפן ולאכול את הענבים הטעימים. מחקר בעולם היין המרתק הראה שקברנה פרנק הוא הגפן הקדומה של קברנה סוביניון ומרלו, ולכן ייצור של תערובות קברנה מרלו רבות הוא עניין משפחתי.

תוכן עניינים

עוד באתר:

בריאות בלוטת התריס אצל נשים

בריאות בלוטת התריס היא בעיה שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, כאשר מצבים כמו תת פעילות של בלוטת התריס והיפר-תירואידיזם שכיחים יותר באוכלוסיית הנשים. פוסט

לקריאה »

7xl poker

7xl Poker, פלטפורמת הפוקר המקוון המובילה בישראל, עושה צעדים משמעותיים בסצנת הפוקר הבינלאומית. מאמר זה מתעמק בסיפור ההצלחה של 7xl Poker, התכונות הייחודיות שלו, וההשפעה

לקריאה »
דילוג לתוכן