לשמור על עור פנים זוהר גם בימי החורף הקרים

עור הפנים שלנו נוטה בעונת חורף למראה דהוי וחסר ברק, לקמטוטי פנים וסדקים ואף לתחושה פיזית לא נעימה הכוללת גרד מוגבר ורגישות. התופעות העונתיות הללו, השפעות מזג האוויר הקר ומאפייני חורף סגריריים נוספים, אינן בהכרח גזירת גורל וניתן בהחלט להימנע מהן ולשמור על עור פנים בריא וזוהר מלא חיוניות וברק טבעי, באמצעות הקפדה על שגרת טיפוח, ניקיון העור ופיתוח הרגלים בריאים – כיצד ניתן לעשות זאת? ריכזנו עבורך כאן טיפים מרכזיים ומידע חשוב בנושא שכדאי שתכירי.

למה בעצם העור שלנו "נובל" בחורף?

צניחת הטמפרטורות בימי החורף משפיעה באופן ישיר על עור הפנים החשוף שלנו ומביאה לפגיעה בשכבת העור העליונה המהווה למעשה מגן לפנים, מה שגורם לירידה בהיקף הלחות הטבעית של העור ובפועל להיווצרות תופעת העור היבש שכולנו שונאים. יובש שהולך ומתגבר יוצר סדקים בעור, מגביר את היווצרות תאי העור המתים ומביא לאובדן הברק והזוהר הטבעי ולמראה אפרורי ונפול. בנוסף, בימי החורף הגשומים והסוערים אנו נוטים לצאת פחות מהבית אם לא נדרש, מסתגרים יותר ונחשפים פחות לאוויר הפתוח, ויותר לאוויר מזגנים דחוס אשר סופח לחות ומגביר את התייבשות העור. אווירת החורף הסגרירית והאפורה משפיעה גם על שגרת הטיפוח של מרבית הנשים ובאופן טבעי כשאנחנו יוצאות פחות מהבית אז ודאי נשקיע פחות בטיפוח העור והמראה הכללי ונכנע לעתים לשגרה ביתית המתאפיינת באלמנטים מסוימים של הזנחה בפיג'מה מחממת ומנחמת…

אז כיצד נגן על עור הפנים מנזקי החורף?

בימים חורפיים אלו חשוב יותר מתמיד להגן על עור הפנים ולהתאים את שגרת הטיפוח והטיפול בו לאקלים הקר, ובעיקר לנסות ולהימנע מהתחושות הלא נעימות שיוצר היובש כאמור ומנזקי עור מצטברים. הנה מספר טיפים חשובים שיוכלו לסייע לך בהגנה על העור ושיקום שלו מנזקי הקור:

1. שימוש במוצרים איכותיים – ראשית, בחורף כדאי במיוחד לעשות שימוש קבוע עם מוצרי טיפוח מומלצים לפנים כאלו הנחשבים לאיכותיים ומתאימים לעונה בדגש על קרם לחות, קרם לילה וקרם עיניים המועשרים ברכיבי לחות ומבוססים שומן (בשונה ממוצרי טיפוח המותאמים לקיץ ומבוססי מינרליים). ככלל, רצוי להקפיד על מריחה של מוצרי הלחות על עור פנים נקי, בבוקר ובערב בהתאמה, ללא קשר ליציאה מן הבית ולמראה.

2. הסרת תאי עור מתים על מנת לסלק את תאי העור המתים שמתגבשים לכדי יובש ויוצרים מראה עור מאובק ודהוי יש לעשות שימוש בתרחיצים בעלי מברשת סיבים פולימריים רכים היוצרים פעולה מכנית ומסירים את התאים המתים מבלי לפגוע בשכבת העור הנושם. אפשרות שניה היא לבצע את הפעולה באמצעות מגבת סיבים רכה, לאחר הרחצה בתנועות סיבוביות.

3. ניקיון העור – שמירה על עור נקי חשובה בכל עונות השנה, אולם בחורף מומלץ להקפיד על שטיפה יסודית של הפנים פעמיים ביום לפחות, תוך שימוש במים חמימים ובתרחיץ פנים מועשר בלחות.

4 וגם, תכשירי איפור עמידים – הקפידי על שימוש בתכשירי איפור המועשרים גם הם בלחות, בדגש על ליפסטיק עמיד ותכשירי איפור איכותיים לשפתיים הנוטות ליתר יובש ולסדקים כואבים, וכן לשכבת העור הדקיקה שתחת העיניים שנוטה אף היא ליובש מוגבר באקלים הקר, לשקיעה ולהופעת עיגולים שחורים כתוצאה מכך.

תוכן עניינים

עוד באתר:

בריאות בלוטת התריס אצל נשים

בריאות בלוטת התריס היא בעיה שמשפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים, כאשר מצבים כמו תת פעילות של בלוטת התריס והיפר-תירואידיזם שכיחים יותר באוכלוסיית הנשים. פוסט

לקריאה »

7xl poker

7xl Poker, פלטפורמת הפוקר המקוון המובילה בישראל, עושה צעדים משמעותיים בסצנת הפוקר הבינלאומית. מאמר זה מתעמק בסיפור ההצלחה של 7xl Poker, התכונות הייחודיות שלו, וההשפעה

לקריאה »
דילוג לתוכן